Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Postbike.nl of over het bestellen, retourneren of annuleren van een Postbike of accessoire?

14 Dagen bedenktermijn

Toch niet blij met je online aankoop? Je kan tot 14 dagen na aflevering een product retourneren. Daarbij geldt wel dat het product niet gebruikt, beschadigd of incompleet mag zijn. De wetgever heeft bepaald dat je het product mag bekijken zoals je dat in een winkel voor aankoop zou doen. Je mag er dus een kleine proefrit mee maken, maar ga er bijvoorbeeld niet mee op en neer naar je werk fietsen.

Voorwaarden retourneren

Je kan je aankoop retourneren indien je binnen 14 dagen contact opneemt met de klantenservice én de verzegeling niet verbroken is. De verzegeling mag niet verbroken zijn omdat de fiets speciaal voor je wordt afgemonteerd. Heb je het product al in gebruik genomen maar voldoet het toch niet aan je eisen? Ook dan gaan we je gewoon helpen, in de vorm van een deelvergoeding. Bij zichtbare gebruikssporen krijg je van ons ook een deelvergoeding.

Er zijn enkele uitzonderingen die niet geretourneerd kunnen worden:

  • Artikelen die door gebruik beschadigd of incompleet zijn.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden.

Stappenplan retourneren

Wil je een product retourneren? Na het herroepen van je aankoop dien je het betreffende product zo snel mogelijk, maar niet later dan binnen 14 dagen na de dag van herroeping bij ons in te leveren of te laten bezorgen. De verzendkosten voor de retourzending komen voor je eigen rekening. Houd verder het volgende stappenplan aan, dan kunnen wij je retourzending zo soepel en snel mogelijk afhandelen.

  • Stap 1. Zorg dat het artikel in originele ongebruikte staat verkeerd voordat je het inpakt voor verzending. Met originele staat wordt bedoeld dat het artikel niet is gebruikt, niet is beschadigd door gebruik of incompleet is door gebruik en in de originele verpakking zit.
  • Stap 2. Als de verzenddoos nog bruikbaar is, kun je deze doos gebruiken voor je retourzending. Mocht de verzenddoos niet meer te gebruiken zijn dan kun je een verzenddoos kopen bij het postkantoor.
  • Stap 3. Vermeld in een bijgevoegd briefje wat je van Postbike verwacht. Vermeld daarnaast duidelijk het volgende verzendadres:
    Postbike
    Afrikalaan 17-a, 5232 BD te 's-Hertogenbosch
  • Stap 4. Breng je pakket voor verzending naar een postkantoor.

Ophaalservice

Ben je niet in de gelegenheid om een Postbike fiets zelf terug te brengen of te laten vervoeren? Een fiets kun je via Postbike.nl laten ophalen. De ophaalopdracht kost € 35,- per fiets. Het zelf terugbrengen van je aankoop naar het afhaalpunt te 's-Hertogenbosch is vanzelfsprekend in alle gevallen kosteloos.

Afhandeling Postbike

Wanneer je retourzending door Postbike retour is genomen conform onze voorwaarden en volgens de juiste procedure, dan storten wij binnen 30 kalenderdagen het aankoopbedrag exclusief verzendkosten terug op het door jou opgegeven rekeningnummer.

Deelvergoeding

Bevalt je aankoop toch niet helemaal, maar heb je het al in gebruik genomen? Voor al je online aankopen geldt 14 dagen bedenktermijn. Bij zichtbare gebruikssporen krijg je van ons dan ook een deelvergoeding. Deze is maximaal 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Voorwaarden voor deelvergoeding

  • De deelvergoeding bedraagt maximaal 75% van het originele aankoopbedrag.
  • Deze service geldt alleen voor producten die niet ouder zijn dan 14 dagen (vanaf de dag van ontvangst).
  • Het product mag niet dusdanig beschadigd, incompleet of kapot zijn dat de werking van het product verminderd is.