Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Postbike.nl of over het bestellen, retourneren of annuleren van een Postbike of accessoire?

1. Annuleren van een bestelling/ betaling

Wil je na het plaatsen van je bestelling je order annuleren, dan kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Je kunt ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken op nummer: 073-7600068. Of stuur uw bericht naar: info@postbike.nl.

Wil je ons schriftelijk benaderen, stuur dan je brief naar onderstaand adres:
Postbike.nl
Afrikalaan 17-a
5232 BD 's-Hertogenbosch

2. Betaalmethoden bij Postbike

Betalen met iDeal

Indien je hebt tot internetbankieren bij de Postbank, ING, ABN AMRO, Rabobank, TriodosBank,Van Lanschot Bankiers, Regio Bank, ASN Bank Friesland Bank of SNS Bank kan je meteen gebruik maken van iDeal, de makkelijkste manier van betalen op internet.

iDeal is overboeken (net zoals bij internetbankieren) van een bepaald bedrag.

Voordelen van iDeal

  • iDeal is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren.
  • iDeal wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken.
  • Toegang tot internetbankieren van één van de deelnemende banken is voldoende om
  • Gebruik te kunnen maken van iDeal.
  • Controle en overzicht op de betaling.

Hoe werkt iDeal?

  1. Bij het afrekenen van de bestelling kan je aangeven dat je met iDeal wilt betalen.
  2. Klik op de iDeal-betaalknop en selecteer je bank.
  3. Vervolgens wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat.
  4. Je wordt door jouw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling.
  5. Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven en de webwinkelier wordt
  6. Geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

iDeal is een onafhankelijke betalingspartner die op een veilige wijze de transactie tussen jou en Postbike plaats laat vinden. Dit betekent dus een veilige verbinding en een veilige transactie. Het verschuldigde bedrag zal van jouw rekening naar Postbike overgemaakt worden.

De afhandeling van de betaling wordt door ons uitbesteed aan Sisow, www.sisow.nl.

3. Gebruik kortingscode

In het scherm waar je komt nadat je geklikt hebt op ´Nu afrekenen´, kan je indien je in het bezit bent van een kortingscode dit invullen in het daarvoor bedoelde vak. Je kunt dit vak herkennen aan de tekst ´Vul hier je unieke code in´ en klik vervolgens op de knop ´Bevestig´. Nu is de code toegevoegd aan je bestelling. Je ziet hier ook een bevestiging van in een scherm dat verschijnt. Direct is het ook te zien in je kostenoverzicht dat op je scherm te zien is. Indien je in het bezit bent van meerdere codes kan je deze apart van elkaar invullen. Klik vervolgens op de knop ´Nu afrekenen´.

4. Retourbetaling per betalingsmogelijkheid

Retourbetalingen vinden altijd plaats binnen 30 dagen na een bevestiging van je opdracht en/of ontvangst retour.

5. Veiligheid en Privacy, SSL-verbinding

Jouw transacties vinden plaats via een veilige SSL verbinding. Deze verbinding (bekend door het gele slotje rechts onder in uw beeldscherm) garandeert een veilige transactie met jouw bank. Dit is een sterke vorm van encryptie (versleuteling), die voorkomt dat kwaadwillenden jouw gegevens kunnen gebruiken. Jouw bank zal tijdens de transactie het transactiescherm in het beeldscherm plaatsen. Zo ben je altijd vertrouwd en veilig online aan het winkelen. Doordat de bank via Postbike verbinding maakt via een SSL verbinding zal alleen het pictogram (het gele slot) komen te vervallen. Dezelfde SSL veiligheid is daarentegen wel aanwezig.

Ook vanuit het buitenland vinden betalingen plaats via een veilige SSL verbinding.

Al jouw gegevens, inclusief creditcardnummer, worden beveiligd met SSL. Jouw creditcardnummer wordt bovendien maar eenmalig gebruikt voor betaling van je Postbike of accessoires en niet verder opgeslagen. Postbike zal jouw gegevens daarom nooit nog een tweede maal kunnen gebruiken.